Hosted Telefonie als ideaal alternatief voor ISDN

Supersnel internet en de cloud hebben onze manier van communicatie flexibeler, veelzijdiger en goedkoper gemaakt. Communicatie wordt daarbij steeds digitaler; bellen via internet is binnen veel organisaties al de norm. Het tijdperk van ISDN loopt daarom op zijn einde.

Tijd voor verandering
ISDN is in 1984 op de markt gekomen, als opvolger van analoge telefonie. Het werd mogelijk om data digitaal over de telefoonlijn te sturen en meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd te voeren. Ruim 30 jaar na de introductie van ISDN is het tijd voor een opvolger. De beperkte capaciteit en mogelijkheden van de ISDN-lijn passen niet langer bij onze manier van communiceren. De gebruikersaantallen voor ISDN lopen dan ook al jaren terug. Per 1 september 2019 komt in heel Nederland een definitief einde aan deze techniek.

Loop geen onnodig risico
Als ondernemer speelt bereikbaarheid een belangrijke rol in uw zakelijk succes. Vanzelfsprekend wilt u hier geen risico mee nemen. Stelt u zich eens voor wat er gebeurt als u ineens niet meer bereikbaar bent: u kunt niet de dienstverlening bieden die uw klanten verwachten en loopt misschien orders mis. Dat is funest voor uw bedrijfsactiviteiten én uw reputatie. Maakt u nog gebruik van ISDN voor uw zakelijke telefonie? Dan is het nú tijd om te kijken naar alternatieven.

Dezelfde manier van bellen
Het verdwijnen van ISDN betekent natuurlijk niet dat de vaste telefonie ook verdwijnt. Integendeel. U blijft gewoon profiteren van het gemak van een vast toestel. Het enige dat verandert is dat telefonie nu via het internet en de cloud verloopt. Dit noemen we ook wel hosted telefonie. U blijft echter gewoon op dezelfde manier bellen. Tegelijkertijd profiteert u van veel meer mogelijkheden, én bespaart u vaak ook nog eens fors op uw kosten. En ook niet onbelangrijk: u bent in één keer klaar voor de toekomst.

Kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige telefooncentrale
Om te kunnen bellen via internet hoeft u niet altijd over te stappen naar een compleet nieuwe oplossing. Indien uw bestaande telefooncentrale aan het internet gekoppeld kan worden, dan kan het telefoonverkeer via het internet verlopen. Dit wordt ook wel SIP-trunking genoemd. Deze techniek biedt echter wel minder mogelijkheden en flexibiliteit dan hosted telefonie. Laat u goed adviseren over wat het beste bij uw organisatie past.

Zo biedt hosted telefonie meerwaarde voor uw organisatie

Hosted telefonie is de ideale vervanger van ISDN. Het biedt alles dat u kunt met uw huidige oplossing, en meer. Het telefoonverkeer verloopt via het internet en de telefooncentrale staat in de cloud. Dit biedt u veel flexibiliteit in functionaliteiten, aantal locaties en aansluitingen. Tegelijkertijd profiteert u van voorspelbare kosten. We zetten de belangrijkste voordelen van hosted telefonie graag even voor u op een rijtje:

  1. Eenvoudig aan te passen
    Met hosted telefonie beschikt u over vertrouwde functionaliteiten zoals doorverbinden en belgroepen. Het verschil is dat we dit veel makkelijker voor u hebben gemaakt. U hoeft geen lastige toetsencombinaties meer te onthouden of andere tijdrovende aanpassingen te doen. In plaats daarvan regelt u alles via één overzichtelijke applicatie op uw pc, laptop, tablet en smartphone. Zo past u uw volledige centrale zonder gedoe zelf op maat aan.

  2. Op maat voor uw organisatie
    Hosted telefonie groeit mee met uw organisatie. U past zelf heel eenvoudig het aantal gebruikers aan. Komen er medewerkers bij, dan kunnen deze direct worden toegevoegd. Is er behoefte aan minder aansluitingen, dan stelt u deze heel eenvoudig naar beneden bij. En gaat u verhuizen? Dan verhuist de oplossing automatisch met uw organisatie mee. Deze flexibiliteit maakt van hosted telefonie de ideale oplossing die nu én in de toekomst precies biedt wat u nodig heeft.

  3. Functionaliteiten op maat
    Uw communicatiebehoeften willen nog weleens veranderen. Wellicht heeft u op bepaalde momenten de behoefte aan meer, of juist minder functionaliteiten. Bovendien hebben niet alle collega’s alle mogelijke functionaliteiten nodig. Een hosted telefonieoplossing is volledig op uw behoefte aan te passen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig keuzemenu’s toevoegen. Waar dit bij ISDN vaak prijzig is, is dit bij hosted telefonie juist zeer laagdrempelig. Ook het instellen van de dag-nachtstand is veel eenvoudiger geworden.

  4. Bespaar op onderhoud en aanschaf
    Dankzij hosted telefonie hoeft u niet langer te investeren in dure fysieke telefooncentrales. U gebruikt een online oplossing die automatisch wordt geüpdatet. Kosten voor onderhoud en aanschaf van de centrale komen zo te vervallen. Dat levert onder aan de streep een mooie besparing op. U betaalt een vast bedrag per maand, per medewerker. Zo betaalt u nooit meer betaalt dan u werkelijk nodig heeft.

  5. Integratie met mobiele telefonie
    Hosted telefonie maakt het mogelijk om uw vaste en mobiele telefonie met elkaar te koppelen. Dit wordt ook wel vastmobielintegratie genoemd. Zo brengt u vertrouwde functionaliteiten van de vaste lijn naar uw smartphone. Daarnaast bent u via één nummer bereikbaar voor zowel inkomende vaste en mobiele gesprekken. Hiermee vergroot u eenvoudig de bereikbaarheid van uw organisatie en medewerkers.

  6. Koppeling met uw crm-systeem
    Een digitale oplossing maakt koppelingen met andere software veel eenvoudiger. Hosted telefonie is bijvoorbeeld makkelijk te integreren met uw crm-systeem. U ziet hierdoor direct welke klant belt, en wat er tijdens het laatste klantcontact is besproken. Tijdens het gesprek kunt u deze gegevens meteen aanvullen met nieuwe informatie. U bent zo altijd up-to-date, waardoor u uw dienstverlening naar de klant nog verder kunt verbeteren.


Overstappen naar hosted telefonie ? Wat houdt dat in?

  1. Een voorstel op maat
    Aan de hand van uw gebruik en behoefte maken we een voorstel op maat. Hierin vermelden we alles wat u nodig heeft. Denk aan het aantal gebruikers en de huidige telefoonnummers en de mogelijk nieuw aan te schaffen bureautelefoons.


  2. Technische inventarisatie
    Zodra u akkoord bent met de offerte maken we een bezoekafspraak voor de technische inventarisatie. Bij deze inventarisatie is het belangrijk dat iemand aanwezig is die bekend is met het interne netwerk en met de wensen voor de nieuwe telefonieoplossing. Als in deze fase blijkt dat er extra werkzaamheden nodig zijn, dan wordt dat eerst met u besproken.


  3. Testen van de verbinding
    Onderdeel van het voortraject is het testen van de internetverbinding. Het is uiteraard essentieel dat de internetverbinding goed werkt en voldoende capaciteit biedt voor hosted telefonie. Daarom testen we het netwerk volledig. Zo weten we zeker dat bij de installatie van de oplossing alles goed verloopt. Als u kiest voor een internetverbinding van Telfort Zakelijk, dan kunnen wij zowel de telefonieoplossing als internetverbinding voor u monitoren en beheren. 


  4. Bevestiging van de opdracht
    Na het afronden van deze fase zullen we de oplevering definitief afstemmen. U ontvangt per e-mail een bevestiging van de opdracht, de specifieke instellingen van de nieuwe telefonieoplossing en een overzicht van de telefoonnummers die worden overgezet. Vervolgens plannen we een afspraak in om de telefonieoplossing te installeren.


  5. Installatie van de oplossing
    De nieuwe telefonieoplossing wordt volledig naar uw wensen opgeleverd. Pas als alles werkt wordt uw oude ISDN-verbinding stopgezet. U hoeft hier zelf niks voor te doen. Tijdens de installatie worden de oplossing en alle bureautoestellen conform uw wensen ingesteld. Zodra de hosted telefonieoplossing goed is ingesteld wordt de oude centrale uitgezet. Zo blijft u maximaal bereikbaar.

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Aanhef

Door het verzenden van dit formulier verklaart u bekend te zijn met de inhoud van onze privacyverklaring.